Facturen sturen

5/5
Dit artikel wordt aangeboden door...
MoneyMonk, hét online boekhoudprogramma voor ZZP’ers
Factureren

Facturen sturen en het jezelf als ZZP'er zo makkelijk mogelijk maken? Steeds meer ondernemers doen dit helemaal digitaal. Zonder papier en zonder postzegel, waarmee ze profiteren van 5 belangrijke voordelen.

Factuur versturen: 5 voordelen van digitale mogelijkheden

Benieuwd naar die voordelen? We zetten ze voor je op een rij:

  • Goedkoper
  • Sneller
  • iDeal-betaallink
  • Veiliger
  • Herinneringen

1. Goedkoper

Online jouw facturen sturen? Dat is een stuk goedkoper dan per post. Belangrijk voor veel ZZP'ers, waarmee je eenvoudig op de kosten kunt letten. Je betaalt op deze manier namelijk niet voor:

  • Afdrukken
  • Briefpapier
  • Enveloppen
  • Postzegels

Het is een eenvoudige besparing, vooral als je relatief veel facturen stuurt. Je bespaart tot 75% op de kosten voor de facturatie, nog los van de extra tijd die je er niet in hoeft te steken.

Tip: wil je de facturatie voortaan zelf doen? Dankzij de digitale mogelijkheden heb je daar geen hulp meer bij nodig. Binnen een paar minuten stuur je meerdere facturen, waardoor je die administratieve taak eenvoudig zelf op je kunt nemen.

De kostenbesparing kun je gebruiken om de kosten voor het boekhoudprogramma te betalen. Waarmee je onder de streep nog steeds goedkoper uit bent, vooral als je maandelijks zo’n 10 facturen of meer verstuurt.

2. Sneller

Door jouw facturen te sturen vanuit het boekhoudprogramma kun je bovendien veel tijd besparen. Dubbel besparen, dankzij twee belangrijke voordelen.

Het is niet nodig om de factuur klaar te maken om af te drukken, die te laten printen en er vervolgens een postzegel op te plakken. En je hoeft niet naar het postkantoor of de brievenbus. Waardoor je kostbare tijd over zal houden. Of waardoor jouw hulp voor de administratie er veel sneller mee klaar is, waardoor je in minder uren meer gedaan kunt krijgen.

Bovendien is jouw factuur veel sneller de deur uit. En bij de ontvanger aangekomen, omdat dit maximaal een paar minuten hoeft te duren. Zodat jouw klant die eventueel meteen kan betalen, waarvoor je bijvoorbeeld gebruik kunt maken van de iDeal-betaallink.

3. iDeal-betaallink

Die iDeal-betaallink kun je op papier niet gebruiken, maar digitaal natuurlijk wel. Om jouw facturen te sturen op een manier die past bij de manier waarop we tegenwoordig graag betalen.

iDeal gebruiken we al jaren om af te rekenen in webshops. Vanuit de eigen beveiligde bankomgeving, beschikbaar bij Rabobank, ING, ABN AMRO en alle andere grote spelers in Nederland. Zodat jouw klant het factuurbedrag snel naar je kan overmaken.

De iDeal-link is interessant voor particulieren en ook steeds meer bedrijven. Om over te maken naar het juiste rekeningnummer en om fouten te voorkomen bij het invoeren van het bedrag. Zodat de veiligheid toeneemt, als een van de andere belangrijke redenen om vanuit het boekhoudprogramma jouw factuur te sturen.

4. Veiliger

Heel belangrijk als het gaat om facturatie: de veiligheid. En minstens zo belangrijk, de ervaren veiligheid door zowel jou als verstuurder als de ontvanger.

Met de facturen die je stuurt vanuit het boekhoudprogramma is voor iedereen duidelijk waar het om gaat. Zonder fouten en zonder het risico om een factuur twee keer te versturen. Zodat jij en de ontvanger zeker weten van wie de factuur komt. En dat het gaat om het juiste bedrag, zowel inclusief als exclusief de btw.

En gebruik je de iDeal-betaallink? Dankzij de beveiligde verbinding hoef je je ook daar geen zorgen over te maken. Zodat je zeker weet dat de klant via een veilige verbinding kan afrekenen, waarna het geld snel op jouw rekening staat.

5. Herinneringen

Je kunt digitaal facturen sturen, die je kunt opvolgen met eventuele herinneringen en ook een aanmaning. Die je vanuit hetzelfde programma verstuurt, zodat jij het overzicht houdt over de huidige status. En of de betalingstermijn inmiddels is verlopen, waarna het een goed idee is om jouw klant daar aan te herinneren.

Tip: voorkomen dat je een herinnering stuurt voor een factuur die de klant nog helemaal niet heeft ontvangen? Je kunt in het programma bekijken of de ontvanger de mail met de factuur heeft ontvangen en geopend. En blijkt dat niet het geval? Dan is het misschien een beter idee om eerst even een keer te bellen. Waarmee je voorkomt dat er sprake is van een misverstand, waardoor de herinnering en aanmaning eigenlijk overbodig zijn.

Facturen sturen: gebruik MoneyMonk

Jouw facturen versturen en daarvoor gebruik maken van een boekhoudprogramma? De beste manier om dat sneller, goedkoper en bijvoorbeeld veiliger te doen. Dankzij een aantal mogelijkheden voor het factureren, die je per post niet zou hebben. En ook niet als je de facturen maakt in Word of Excel, om ze daarna uit te printen.

Tip: benieuwd hoe een boekhoudprogramma jouw factuur kan versturen? We leggen het je bij MoneyMonk graag uit.

We helpen je graag online facturen te versturen, zoals steeds meer andere ZZP'ers dat gelukkig doen. Om kosten te besparen, duurzamer te werken en slim gebruik te maken van de digitale mogelijkheden die er beschikbaar zijn.

Esther toont de app

Enthousiast? Ervaar zelf
het gemak van MoneyMonk

Stap nu over van boekhouden in Excel naar ons gebruiksvriendelijke boekhoudprogramma!

De eerste 30 dagen gratis, geen betaalgegevens nodig

Aan het einde van deze pagina nog vragen?

Schakel dan hulp in van onze Support Monks

support@moneymonk.nl

Heb je een vraag over MoneyMonk?
Je kan ons ook e-mailen.

085 30 30 800

Op werkdagen bereikbaar:
9:00 - 12:30 en 13:30 - 17:30
moneymonk-team-photo