Kan ik met meerdere handelsnamen werken in MoneyMonk?
Ja, het is in MoneyMonk mogelijk om met meerdere handelsnamen te werken in één administratie. Omdat handelsnamen vallen onder hetzelfde KVK nummer, is het niet nodig om hiervoor meerdere administraties aan te maken, of meerdere abonnementen af te sluiten. Hieronder vind je tips over hoe je met meerdere handelsnamen kan werken in MoneyMonk.
Maak het duidelijk voor je klanten: personaliseer je factuur layouts
In MoneyMonk kan je onbeperkt factuur sjablonen aanmaken, zodat je gemakkelijk voor al je verschillende handelsnamen een eigen layout kan aanhouden.
Maak je gebruik van verschillende bankrekeningen waarop je klanten kunnen betalen? Dan kan je al deze bankrekeningen voor je verschillende handelsnamen eenvoudig toevoegen aan MoneyMonk. Lees hier hoe je de verschillende bankrekeningen toevoegd.
Maak het duidelijk in je boekhouding: eigen rubrieken
In MoneyMonk kan je gemakkelijk nieuwe grootboekrekening aanmaken, zodat je een duidelijk inzicht krijgt in welke handelsnamen welke omzet heeft gemaakt. Zowel voor je Omzet als je Kosten kan je eigen rubrieken aanmaken, zo heb je in de rapportage Winst- en Verliesrekening altijd een duidelijk inzicht.
Waar moet ik op letten als ik meerdere Handelsnamen heb?
Het is belangrijk dat je de boekhouding bijhoud in één administratie. Voor de btw-aangifte ziet de Belastingdienst je namelijk als één entiteit, en om die reden moet alles ook in één boekhouding plaatsvinden.
Verder kan je in MoneyMonk slechts één "afzender adres" instellen waaruit je emails verstuurd worden. Let er dus op dat je gebruik maakt van een algemeen email adres op het moment dat je facturen wil gaan versturen. Of stel de naam in voor de handelsnaam waaruit je het meeste factureert. Voor andere handelsnamen kan je facturen dan handmatig versturen.