Waarom krijg ik een foutmelding bij het aanmaken/verlengen van mijn ING koppeling?
MoneyMonk beschikt over de mogelijkheid om je rekening van de ING bank op basis van een PSD2 koppeling te synchroniseren. Hiervoor moet je bij je bank inloggen, en bevestigen dat wij nieuwe transacties mogen ophalen namens jou.
Vanaf het moment dat je op de pagina van je bank zit, kan MoneyMonk niet langer zien waarom er fouten optreden. Dit is namelijk de omgeving van je bank. Ervaar je problemen met het leggen van de koppeling, nadat we je hebben doorverwezen naar de omgeving van je bank? Dan raden we je aan om daar contact mee op te nemen.
Wel zijn we nu op de hoogte van twee type problemen die specifiek spelen bij de ING, waardoor deze koppeling soms niet direct te maken is. Dit zijn problemen die ontstaan bij de ING, wij kunnen hierin niets veranderen.
ING bank zet cookies voor een "particulier" login
Om de PSD2 koppeling aan te maken, of te verlengen stuurt MoneyMonk je door naar een algemene login omgeving. Wij bepalen vooraf niet voor je of de login Particuliere of Zakelijke moet zijn.
Zit je zowel particulier als zakelijk bij de ING, dan kan het zijn dat je bank nu door Cookies in je browser direct verder gaat naar de Particuliere inlog. Op het moment dat je daar gebruik maakt van je zakelijke inlog gegevens, krijg je een foutmelding dat het inloggen niet lukt.
Om dit te verhelpen kan je de cookies van de ING verwijderen uit je browser, of bijvoorbeeld de koppeling aanmaken vanuit een Incognito venster.
Onjuiste foutmelding bij login met verkeerd login en wachtwoord combinatie
Op dit moment is een ander bekend probleem bij de ING dat het gebruik van een verkeerde inlog / wachtwoord combinatie resulteert in een "algemene foutmelding". Hierdoor lijkt het alsof er iets mis gaat, maar kan snel verholpen worden door de inlog gegevens te checken.