Hoe verwerk je aanloopkosten?

Aanloopkosten zijn kosten die je hebt gemaakt, voordat je officieel met je bedrijf bent begonnen. Als het duidelijk is dat deze kosten waren bedoelt voor je bedrijf, dan mag je deze kosten alsnog meenemen naar de start van je bedrijf. Dit doe je in MoneyMonk door middel van een inkoopfactuur

Via 'Inkoopfacturen' kan je een inkoopfactuur maken via '+Inkoopfactuur toevoegen'. In de inkoopfactuur kies je als factuurdatum de datum waarop je officieel bent ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

Maak de inkoopfactuur verder af, sla deze op en leg de inkoopfactuur vast. Vervolgens kan je via 'Betalingen' links van de inkoopfactuur aangeven hoe de kosten betaald zijn. Aangezien dit kosten zijn geweest voordat je een bedrijf had, kan je waarschijnlijk kiezen voor 'Privé voorgeschoten'. Na geklikt te hebben op 'Privé voorgeschoten' ben je klaar en heb je de aanloopkosten meegenomen naar de start van je bedrijf

Kom je er toch niet helemaal uit?

Schakel dan hulp in van onze Support Monks

support@moneymonk.nl

Heb je een vraag over MoneyMonk?
Je kan ons ook e-mailen.

085 30 30 800

Op werkdagen bereikbaar:
9:00 - 12:30 en 13:30 - 17:30
moneymonk-team-photo
MoneyMonk

MoneyMonk gebruikt cookies

Met cookies kunnen wij je beter en persoonlijker helpen. Dankzij functionele cookies werkt de website goed, en met analytische cookies kunnen we zien hoe we onze website kunnen verbeteren. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. Ook laten we je graag advertenties zien over MoneyMonk op andere plekken op het internet. Daarvoor willen we graag marketing cookies zetten.

Klik op 'Akkoord' om alle cookies te accepteren. Je kan je keuze later altijd nog aanpassen.

Meer weten over hoe wij cookies gebruiken? Lees hier ons volledige cookie-statement. Wil je zelf bepalen welke cookies we mogen zetten? Kies dan voor Voorkeuren instellen.