Waar moet ik bepaalde kosten op boeken?
Om het je zo makkelijk mogelijk te maken heeft MoneyMonk meerdere standaard grootboekrekeningen opgenomen in de software. Als je een grootboekrekening mist kun je die natuurlijk altijd zelf altijd aanmaken. In het dit helpartikel leggen we je uit hoe je dit doet.
Verder zijn er twee belangrijke punten om te onthouden:
1. Zorg ervoor dat je consequent dezelfde kosten, op dezelfde grootboekrekening boekt.
De kosten voor MoneyMonk kan je bijvoorbeeld verantwoorden als "Accountants- en administratiekosten" of "Abonnementen". Beide opties zijn goed, maar ga deze niet door elkaar heen gebruiken.
2. Zorg er altijd voor dat je de juiste BTW-code gebruikt die van toepassing is op de kosten.
Heb je iets gekocht waarbij er 21% terug te vorderen is, gebruik dan de code "21% Te vorderen".
Check tot slot ook even met je boekhouder of je de juiste rubrieken gebruikt, het kan zijn dat die volgens eigen voorkeuren werken. Door het vooraf goed af te stemmen, voorkom je dat je later moet corrigeren.