Afwijzing CDD: mismatch Kamer van Koophandel

MoneyMonk staat als betaaldienstverlener en vergunninghouder PSD2 onder toezicht van De Nederlandsche Bank. Met deze PSD2-vergunning kan MoneyMonk bank- en boekhoudkoppelingen realiseren met banken.

Als vergunninghouder zijn wij verplicht om een cliëntenonderzoek uit te voeren. De opgegeven gegevens worden getoetst aan de hand van de gegevens zoals deze bekend zijn bij het KVK.

Een cliëntenonderzoek kan dan ook worden afgewezen op het moment dat er bij het KVK geen gegevens opgehaald kunnen worden. Als er geen gegevens opgehaald kunnen worden kan dat verschillende oorzaken hebben:

1. Het KVK nummer is uitgeschreven

Als een bedrijf is uitgeschreven bij het KVK starten we hiervoor geen cliëntenonderzoek, een eventuele bestaande koppeling wordt bij constatering ingetrokken.

2. Bij een Eenmanszaak zijn meerdere personen gevolmachtigd

Momenteel kunnen wij niet correct de gegevens ophalen als er bij de rechtsvorm Eenmanszaak extra personen zijn gevolmachtigd. Helaas betekend dit voor nu dat in dit geval het cliëntenonderzoek wordt afgekeurd en een eventuele koppeling wordt ingetrokken.

In de (nabije) toekomst kan ons beleid t.a.v. gevolmachtigde personen op een Eenmanszaak wijzigen. Voor ondernemingen die zijn uitgeschreven is dat niet het geval.

Aan het einde van deze pagina nog vragen?

Schakel dan hulp in van onze Support Monks

support@moneymonk.nl

Heb je een vraag over MoneyMonk?
Je kan ons ook e-mailen.

085 30 30 800

Op werkdagen bereikbaar:
9:00 - 12:30 en 13:30 - 17:30
moneymonk-team-photo