Afwijzing CDD: Bank en/of IBAN-nummer niet toegestaan

MoneyMonk staat als betaaldienstverlener en vergunninghouder PSD2 onder toezicht van De Nederlandsche Bank. Met deze PSD2-vergunning kan MoneyMonk bank- en boekhoudkoppelingen realiseren met banken.

De toezichthouder ‘De Nederlandsche Bank’ verplicht ons een Cliëntenonderzoek uit te voeren. Onderdeel van het Cliëntenonderzoek is een controle op de bankrekeningen die middels een PSD2-koppeling worden gekoppeld in de administratie.

Als vergunninghouder zijn wij verplicht om te controleren of de tenaamstelling van de rekening die gekoppeld wordt hoort bij de klant en daarmee dus administratie van de klant.

Je bankrekening / IBAN-nummer kan afgewezen worden om de volgende redenen:

1. Tenaamstelling matcht niet met bedrijfsnaam (zakelijk)

Van de bank krijgen wij een tenaamstelling (naam rekeninghouder) terug die niet overeenkomst met je bedrijfsnaam in MoneyMonk en/of je bedrijfsnaam bij de Kamer van Koophandel.

2. Tenaamstelling matcht niet met persoonsgegevens (privé)

Van de bank krijgen wij een tenaamstelling (naam rekeninghouder) terug die niet overeenkomst met je opgegeven persoonsgegevens tijdens de Identificatie.

3. Koppeling van een CJ-rekening (gemeenschappelijke rekening)

De boekhoudkoppeling is op dit moment alleen geschikt voor Eenmanszaken. Bij een eenmanszaak is uitsluitend sprake van één eigenaar. Op dit moment staan we het niet toe een CJ / gemeenschappelijke bankrekening toe te voegen.

4. Tenaamstelling staat op verkeerde rechtsvorm

De boekhoudkoppeling is op dit moment alleen geschikt voor Eenmanszaken. Van de bank ontvangen we een tenaamstelling (naam rekeninghouder) met een andere rechtsvorm bijvoorbeeld een Besloten Vennootschap.

5. Tenaamstelling is nog in afwachting bij de bank

Start je een nieuwe zakelijke rekening bij je bank, bijvoorbeeld omdat je als starter net je bedrijf bent begonnen, dan kan het zijn dat je bank nog geen naam toont voor jouw rekening. Helaas is het in dat geval nog niet mogelijk om je rekening in MoneyMonk te koppelen. Zodra je bevestiging van je bank hebt ontvangen dat de tenaamstelling correct is doorgevoerd, kan je de koppeling opnieuw aanmaken vanuit MoneyMonk.

5. Niet Nederlandse entiteit binnen de rechtsvorm

Alleen entiteiten die bij het Nederlandse KVK register zijn ingeschreven, hebben de mogelijkheid om een PSD2 koppeling aan te maken. Op het moment dat er entiteiten uit andere landen ingeschreven zijn op je Nederlandse bedrijf, is het niet mogelijk om de koppeling aan te maken.

Aan het einde van deze pagina nog vragen?

Schakel dan hulp in van onze Support Monks

support@moneymonk.nl

Heb je een vraag over MoneyMonk?
Je kan ons ook e-mailen.

085 30 30 800

Op werkdagen bereikbaar:
9:00 - 12:30 en 13:30 - 17:30
moneymonk-team-photo