Hoe verwerk ik een ontvangende lening in mijn administratie?

Een lening waarbij jij geld hebt uitgeleend aan bijvoorbeeld een andere onderneming, verwerk je als volgt in je administratie.

Doorloop de volgende stappen:


  1. Maak een nieuwe Activa grootboekrekening aan voor de lening
  2. Rubriceer de afschrijving in het Bankboek op de nieuw aangemaakte Grootboekrekening
  3. Bijschrijvingen m.b.t. de lening rubriceer je vervolgens ook op deze Activa grootboekrekening
  4. Eventuele rente op de lening boek je op een rentebatenrekening of omzet
  5. Wil je de mutatie splitsen, kijk dan in dit helpartikel

Overleg altijd met je boekhouder/accountant of de gegevens goed staan verwerkt in je administratie.

Aan het einde van deze pagina nog vragen?

Schakel dan hulp in van onze Support Monks

support@moneymonk.nl

Heb je een vraag over MoneyMonk?
Je kan ons ook e-mailen.

085 30 30 800

Op werkdagen bereikbaar:
9:00 - 12:30 en 13:30 - 17:30
moneymonk-team-photo