Hoe verwerk ik een uitstaande lening in mijn eigen administratie?

Een lening waarbij jij geld hebt geleend van bijvoorbeeld een bank, verwerk je als volgt in je administratie.

Doorloop de volgende stappen:


  1. Maak een nieuwe Passiva grootboekrekening aan voor de lening
  2. Rubriceer de bijschrijving in het Bankboek op deze Grootboekrekening
  3. Afschrijvingen op de lening rubriceer je op de Passiva rekening
  4. Rente voor de lening boek je op een rente kostenrekening
  5. Wil je de mutatie splitsen, kijk dan in dit helpartikel

Overleg altijd met je boekhouder/accountant of de gegevens goed staan verwerkt in je administratie.

Aan het einde van deze pagina nog vragen?

Schakel dan hulp in van onze Support Monks

support@moneymonk.nl

Heb je een vraag over MoneyMonk?
Je kan ons ook e-mailen.

085 30 30 800

Op werkdagen bereikbaar:
9:00 - 12:30 en 13:30 - 17:30
moneymonk-team-photo