Hoe controleer ik of mijn iDEAL-knop werkt?

Wil je weten of de iDEAL functie goed werkt? In dit helpartikel lees je meer informatie over welke stappen je kan doorlopen om erachter te komen of alles goed is ingesteld. We raden je af om fictieve facturen naar jezelf te gaan sturen, of om deze fictieve facturen vervolgens via Mollie te betalen. Los van het feit dat dit omslachtig is, zal het ook invloed hebben op je boekhouding.

Goed om te weten is dat je klanten eenvoudig je facturen met iDEAL kunnen betalen als:

Wil je testen of de knop ook echt werkt zonder zelf een betalingen te doen? Check dan onderstaande informatie om er achter te komen of alles goed is ingesteld.

  1. Ga naar de module 'Facturen' en selecteer een nog niet betaalde factuur waarbij het sjabloon met iDEAL-knop in de e-mailteksten is toegevoegd
  2. Klik op 'Verzend per email', en vul hier je eigen mail adres in
  3. Je krijgt nu een mail met een linkje erin die je toegang geeft tot het Klantportaal waar je de factuur kan inzien en betalen met iDEAL
  4. Kies binnen het Klantportaal voor 'Betaal via iDEAL'
  5. Er opent een pop-up van Mollie, kies hier je bank en klik op 'Volgende'
  6. Je wordt nu doorgestuurd naar de 'betaalpagina' van de gekozen bank

Waar gaat het nu mis?

Stap 3: Zie je in je mail geen knop met 'Betaal met iDEAL' in je email?
Dan is de variabele voor de knop nu niet correct opgenomen in het (juiste) sjabloon. Controleer of je de iDEAL knop in het juiste sjabloon hebt toegevoegd en of dit sjabloon geselecteerd is.

Stap 4: Zie je in het Klantportaal geen knop met 'Betaal met iDEAL'?
Dan is er op dit moment geen actieve Mollie koppeling. Controleer of je koppeling werkt en leg deze indien nodig opnieuw.

Stap 6: Wordt je niet naar de betaalomgeving van een bank doorgestuurd?
Dan is er waarschijnlijk iets niet goed opgegeven in je Mollie profiel. Neem contact op met Mollie om te kijken waarom je geen betalingen kan ontvangen.

Aan het einde van deze pagina nog vragen?

Schakel dan hulp in van onze Support Monks

support@moneymonk.nl

Heb je een vraag over MoneyMonk?
Je kan ons ook e-mailen.

085 30 30 800

Op werkdagen bereikbaar:
9:00 - 12:30 en 13:30 - 17:30
moneymonk-team-photo