Hoe boek en verwerk je de kosten van een inkoopfactuur in een andere periode?

De kosten van een inkoopfactuur kunnen betrekking hebben op een andere periode dan de datum die op de inkoopfactuur staat. Je kunt bijvoorbeeld een factuur ontvangen in januari die betrekking heeft op werkzaamheden in de maand december van het jaar ervoor.

Hoe je deze kosten boekt en daarmee toeschrijft aan de juiste periode leggen we hieronder stapsgewijs uit.

  1. Ga naar: 'Inkoopfacturen' en selecteer de vastgelegde inkoopfactuur
  2. Klik op vervolgens op 'Bewerken'
  3. Wijzig de 'Omzet datum' naar de periode waarop de kosten betrekking hebben, bijvoorbeeld '31-12-2023'.
  4. Klik vervolgens op 'Opslaan'.
  5. De kosten worden nu geboekt in de juiste periode en voor de winst- en verliesrekening ook in die periode meegenomen.

Hoe je de omzet van een verkoopfactuur boekt in een andere periode lees je hier.

Let op, de Omzetdatum is alleen te wijzigen bij facturen die zijn "Vastgelegd" en kan je alleen wijzigen naar een datum voor de factuurdatum.

Aan het einde van deze pagina nog vragen?

Schakel dan hulp in van onze Support Monks

support@moneymonk.nl

Heb je een vraag over MoneyMonk?
Je kan ons ook e-mailen.

085 30 30 800

Op werkdagen bereikbaar:
9:00 - 12:30 en 13:30 - 17:30
moneymonk-team-photo