Wanneer verwijder ik een aangifte die al is ingediend bij de Belastingdienst?
Alleen in erg uitzonderlijke gevallen kan je ervoor kiezen om de aangifte te verwijderen. Let op dat je dit dus niet zomaar doet.
Heb je achteraf nog een wijziging of een ‘stand per vandaag’ dan is deze informatie niet voor jou van toepassing. Je kan dan een suppletie meenemen zoals uitgelegd in het volgende helpartikel.
Alleen als de Belastingdienst contact met je heeft opgenomen en heeft aangegeven dat er een reden is waarom de ingestuurde aangifte vanuit MoneyMonk niet is geaccepteerd, kan je de ingediende BTW-aangifte verwijderen. Dit kan één van de volgende redenen zijn:
- Verkeerde periode: Je hebt een jaar of maand aangifte ingediend, maar moet een kwartaal aangifte indienen
- Aangifte ingediend voor een periode waarin je (nog) niet ingeschreven stond bij het KVK: De aangifte die je hebt ingediend is voor je inschrijving bij het KVK geweest, waardoor je de aangifte niet van toepassing is.
- Verkeerde suppleties meegenomen in je aangifte: Heb je suppleties van meer dan 5 jaar oud meegenomen in je laatste aangifte? Dan accepteert de Belastingdienst je aangifte niet. Heb je meer dan €1000 aan suppleties meegenomen in je aangifte? Ook dan accepteert de Belastingdienst je aangifte niet.
- Je aangifte is ingediend onder een verkeerd Omzetbelastingnummer: Dien je de aangifte in onder een verkeerd Omzetbelastingnummer? Dan kan het zijn dat de Belastingdienst je vraagt de aangifte nogmaals in te dienen
Tot slot, hoe je een ingediende aangifte kan verwijderen, leggen we uit in het volgende helpartikel.