Waarom blijft mijn verkoopfactuur openstaan, terwijl deze wel is betaald?

Als een verkoopfactuur blijft openstaan in het facturenoverzicht terwijl deze wel al betaald is, dan is de verkoopfactuur nog niet gekoppeld aan de juiste banktransactie in je bank/kas.

Waarschijnlijk is de banktransactie in je bank/kas nu direct geboekt op een omzetrubriek. Als je werkt met verkoopfacturen en de betaling van de verkoopfactuur staat in de bank/kas, dan moet de verkoopfactuur worden gekoppeld aan de banktransactie.

De banktransactie moet dan niet worden geboekt op een rubriek. Check in je 'Bank/kas' of de banktransactie nu inderdaad al gekoppeld is aan een omzetrubriek.

Om de verkoopfactuur hier alsnog aan te koppelen, kan je de huidige betalingskoppeling bij de banktransactie ontkoppelen. Volg hiervoor de volgende stappen:

  1. Ga naar 'Bank/kas' en klik op de regel van de banktransactie waar de verkoopfactuur aan gekoppeld moet worden, zodat aan de rechterkant het boekingsscherm opent.
  2. Klik nu rechts van de huidige boeking op het prullenbakje, om de huidige koppeling te ontkoppelen.
  3. Nu is de transactie weer ‘grijs’ en kan je alsnog de verkoopfactuur koppelen aan de banktransactie via het tabje ‘Factuur’.

Aan het einde van deze pagina nog vragen?

Schakel dan hulp in van onze Support Monks

support@moneymonk.nl

Heb je een vraag over MoneyMonk?
Je kan ons ook e-mailen.

085 30 30 800

Op werkdagen bereikbaar:
9:00 - 12:30 en 13:30 - 17:30
moneymonk-team-photo