In welke situatie kan je boeken op de grootboekrekening "1400 - Leveranciers"?

De rubriek ‘1400 Leveranciers’ kan je gebruiken als je werkt met een openingsbalans in MoneyMonk.

De openingsbalans is dan het startpunt van iemand zijn of haar administratie in MoneyMonk en dit betekent dat je voor dit startpunt al een administratie had. Een startpunt (datum van de openingsbalans) kan bijvoorbeeld 01-01-2024 zijn.

Stel je had nog openstaande kosten per 01-01-2024 die je nog moet betalen, dan zijn dit kosten gemaakt in het jaar voordat je met MoneyMonk begint. Ik heb bijvoorbeeld een inkoopfactuur gehad op 10-12-2023 en deze ga ik in januari van 2024 betalen. In dat geval zet ik het bedrag die ik nog moet betalen op de openingsbalans onder ‘1400 leveranciers’. De uiteindelijke afschrijving in januari in mijn zakelijke rekening kan ik dan via ‘Bank/kas’ ook direct wegboeken op de rubriek ‘1400 Leveranciers’.

Op deze manier heb je de kosten van het jaar die niet in MoneyMonk staat, ook niet meegenomen in MoneyMonk. Dit is eigenlijk de enige uitzondering wanneer je de rubriek 'Leveranciers' zou gebruiken.

Aan het einde van deze pagina nog vragen?

Schakel dan hulp in van onze Support Monks

support@moneymonk.nl

Heb je een vraag over MoneyMonk?
Je kan ons ook e-mailen.

085 30 30 800

Op werkdagen bereikbaar:
9:00 - 12:30 en 13:30 - 17:30
moneymonk-team-photo