Afwijzing CDD: Afwijking Persoonsgegevens Identificatie
MoneyMonk staat als betaaldienstverlener en vergunninghouder PSD2 onder toezicht van De Nederlandsche Bank. Met deze PSD2-vergunning kan MoneyMonk bank- en boekhoudkoppelingen realiseren met banken.
De toezichthouder ‘De Nederlandsche Bank’ verplicht ons een Cliëntenonderzoek uit te voeren. Onderdeel van het Cliëntenonderzoek is een controle op de uiteindelijk belanghebbende(n) van het bedrijf de UBO's (Ultimate Beneficiair Owners).
Voordat je een PSD2-koppeling legt is de eerste stap het 'Identificatieproces'.
Tijdens deze stap moet je opgeven wie je bent.
Je vult daarbij je voorletters, tussenvoegsels, officiële voornamen volgens je identiteitsbewijs, je achternaam en geboortedatum in.
Redenen waarom je Cliëntenonderzoek afgewezen wordt zijn:
Er ontbreken bepaalde gegevens (vergeten in te vullen) of de ingevoerde gegevens komen niet overeen met de gegevens die wij ontvangen van de Kamer van Koophandel.
- Je initialen zijn niet ingevuld of wijken af
- Je hebt niet al je officiële voornamen opgegeven of wijken af
- Je achternaam is niet opgegeven of wijkt af (b.v. aangetrouwde namen)
- Geboortedatum is niet opgegeven of wijkt af
Je Cliëntenonderzoek kan om voornoemde redenen of een combinatie van redenen zijn afgewezen. In dat geval kun je het hele identificatie- en koppelproces opnieuw doorlopen. We zullen dan een nieuw Cliëntenonderzoek starten en doorlopen en je gegevens opnieuw beoordelen.