Hoe werkt de ICP-aangifte in MoneyMonk?
De ICP-aangifte werkt in MoneyMonk als volgt: jij houdt netjes je administratie bij in MoneyMonk en de software zet alle gegevens voor de ICP-aangifte in één overzicht.
De leveringen en diensten die je op de ICP-aangifte vermeldt, zijn eigenlijk een specificatie van het bedrag dat je invult in rubriek '3b' van jouw btw-aangifte.
In deze specificatie moeten per levering/dienst de volgende gegevens vermeldt worden:
- Naam van de klant
- Landcode
- Btw-nummer
- Totaal leveringen (goederen)
- Diensten
MoneyMonk maakt dit overzicht per levering/dienst voor je en helpt je met het eventueel nog aanvullen van de gegevens (zoals bijvoorbeeld het btw-nummer van de klant), zodat je de ICP-aangifte kan vastleggen en overnemen bij de Belastingdienst.
Wil je weten hoe je ICP-aangifte kan doen in MoneyMonk? Klik dan hier.
Op de ICP aangifte worden de gegevens van het "Contact" meegenomen die je op de verkoopfactuur hebt geselecteerd.