Hoe werkt de ICP-aangifte in MoneyMonk?

De ICP-aangifte werkt in MoneyMonk als volgt: jij houdt netjes je administratie bij in MoneyMonk en de software zet alle gegevens voor de ICP-aangifte in één overzicht.

De leveringen en diensten die je op de ICP-aangifte vermeldt, zijn eigenlijk een specificatie van het bedrag dat je invult in rubriek '3b' van jouw btw-aangifte.

In deze specificatie moeten per levering/dienst de volgende gegevens vermeldt worden:

  • Naam van de klant
  • Landcode
  • Btw-nummer
  • Totaal leveringen (goederen)
  • Diensten

MoneyMonk maakt dit overzicht per levering/dienst voor je en helpt je met het eventueel nog aanvullen van de gegevens (zoals bijvoorbeeld het btw-nummer van de klant), zodat je de ICP-aangifte kan vastleggen en overnemen bij de Belastingdienst.

Wil je weten hoe je ICP-aangifte kan doen in MoneyMonk? Klik dan hier.

Op de ICP aangifte worden de gegevens van het "Contact" meegenomen die je op de verkoopfactuur hebt geselecteerd.

Aan het einde van deze pagina nog vragen?

Schakel dan hulp in van onze Support Monks

support@moneymonk.nl

Heb je een vraag over MoneyMonk?
Je kan ons ook e-mailen.

085 30 30 800

Op werkdagen bereikbaar:
9:00 - 12:30 en 13:30 - 17:30
moneymonk-team-photo