Wat betekenen de meldingen van de verzonden e-mail?
In de rapportage 'Verzonden emails' zie je wat de status is van je verzonden e-mail.
In dit helpartikel vind je een overzicht van alle mogelijke meldingen die je kunt krijgen, en welke actie je moet ondernemen op deze meldingen.
Status: Mail is verzonden
'going_to_transmit_to_postmark' |
De email wordt aan onze mailserver (postmark) aangeleverd. |
'transmitted_to_postmark' |
De email is aan onze mailserver (postmark) aangeleverd. |
'ChallengeVerification' |
De e-mail client van de ontvanger test of de e-mail die je hebt verstuurd wel echt door jou is verstuurd en niet een spam-e-mail is. Postmark reageert hier automatisch op, je hoeft niets te doen. |
Status: Mail is afgeleverd
'delivered' |
Je email is aangekomen |
Foutmelding: Probeer het later opnieuw
'SoftBounce' |
‘De email is is niet bezorgd bij de ontvanger, dit kan komen door o.a. een volle mailbox, een (tijdelijk) gedeactiveerd e-mailadres, of een andere fout in de email van de ontvanger. Stuur op een later tijdstip de email opnieuw. |
'bounced' |
De email is is niet bezorgd bij de ontvanger, dit kan komen door o.a. een volle mailbox, een te strak afgestelde spamfilter of een andere fout in de email van de ontvanger. Stuur op een later tijdstip de email opnieuw |
'BadEmailAddress' |
Het e-mailadres dat je hebt opgegeven is geen correct e-mailadres. Verstuur de e-mail opnieuw naar een ander (correct) e-mailadres. |
'Unknown' |
Onbekende Error, stuur op een later tijdstip de email opnieuw. |
'transient' |
Postmark kon momenteel niet je email bezorgen, stuur op een later tijdstip de email opnieuw. |
'AutoResponder' |
De ontvanger lijkt niet aanwezig, autoresponder is geactiveerd. Stuur op een later moment de email opnieuw. |
'DnsError' |
Tijdelijke DNS-error, stuur op een later tijdstip de email opnieuw. |
'Unconfirmed' |
De ontvanger heeft (nog) niet geaccepteerd om e-mails van jou te ontvangen, stuur op een later tijdstip de email opnieuw. |
'OpenRelayTest' |
Er wordt getest of het verzendende e-mailadres correct geconfigureerd is voor het versturen van e-mails. |
'SMTPApiError' |
Er is een error ontstaan tijdens het versturen van deze e-mail, stuur op een later tijdstip de email opnieuw. |
'InboundError' |
Er is een error ontstaan tijdens het verwerken van deze e-mail, stuur op een later tijdstip de email opnieuw. |
'ManuallyDeactivated' |
De e-mail lijkt handmatig gedeactiveerd, stuur op een later tijdstip de email opnieuw. |
'TemplateRenderingFailed' |
Het maken (en versturen) van je email is mislukt, probeer op een later moment de email opnieuw te versturen. |
Foutmelding: Neem contact op met je klant (en check je DKIM & ReturnPath)
'SpamNotification' |
De e-mail is wel bezorgd, maar is of geblokkeerd door de ontvanger zelf, of als spam gemarkeerd door het spamfilter van de ontvanger. Neem contact op met de ontvanger om na te gaan of de email in de spambox terecht is gekomen. |
'SpamComplaint' |
De e-mail is bezorgd bij de ontvanger, maar deze heeft jou email expliciet als spam gemarkeerd. Contact de ontvanger om de reden hierachter te achterhalen en stuur daarna een ticket (met daarin het e-mailadres waaraan je probeert te versturen, de foutmelding en de reden voor de spamcomplaint) om het mailadres te laten reactiveren. |
'AddressChange' |
De ontvanger van de email heeft een e-mailadres wijziging aangevraagd, neem contact op met de ontvanger |
'VirusNotification' |
De e-mail die je verstuurd of de ontvanger kan besmet zijn met een virus. Stuur op een later tijdstip de email opnieuw of neem contact op met de ontvanger. |
'Blocked' |
De internet provider van de ontvanger heeft e-mails van jou geblacklist of geblokkeerd. Stuur op een later tijdstip de email opnieuw of neem contact op met de ontvanger. |
'Unsubscribe' |
De ontvanger heeft zich uitgeschreven voor je mailing. |
'Subscribe' |
De ontvanger wil toegevoegd worden aan je mailinglijst |
'DMARCPolicy' |
De e-mail is niet bezorgd vanwege een DMARC-foutmelding, dat is een techniek die phishing en spam bestrijdt. Check of je DKIM & ReturnPath instellingen goed staan bij je hostingpartij en stuur daarna pas de email opnieuw. |
Foutmelding: Neem contact op met MoneyMonk
'error' |
Onbekende error, verstuur de e-mail opnieuw of stuur een ticket (met daarin het e-mailadres waaraan je probeert te versturen en de foutmelding die je kreeg) om het mailadres te laten reactiveren. |
'HardBounce' |
Het was niet mogelijk deze email aan te leveren, klopt het email-adres wel? Verstuur de e-mail opnieuw naar een ander e-mailadres of stuur een ticket (met daarin het e-mailadres waaraan je probeert te versturen en de foutmelding die je kreeg) om het mailadres te laten reactiveren |