Ik ben mijn telefoon / mobiel kwijt met Two Factor Authentication (2FA) codes

Je kunt éénmalig gebruik maken van je Recorvery-code om in te loggen op je adminstratie.


Bij het aanzetten van de 2FA krijg je eenmalig van ons één unieke Recovery-code te zien binnen de software, die je zelf op een veilige plek kan opslaan. Met deze Recovery-code schakel je de 2FA functionaliteit uit, waardoor je zonder de Authenticator App kan inloggen op de administratie. Vanuit veiligheidsoverwegingen zullen we deze code nooit per mail naar je versturen.

Gebruik maken van de recoverycode

  1. Log op de normale wijze in via de website van MoneyMonk
  2. Als 2FA nog aan staat kom je vervolgens op de tussenpagina 2FA terecht
  3. Normaal gesproken voer je hier de code uit de Google Authenticator App in
  4. Klik nu op 'Gebruik recovery-code'
  5. Vul de juiste Recovery-code in. Hiermee log je in op je administratie
  6. De 2FA functionaliteit is nu uitgeschakeld

Zodra je gebruik maakt van je Recovery-code om in te loggen en de code juist is wordt je automatisch ingelogd op je administratie. Doordat je gebruik maakt van de Recovery-code wordt 2FA automatisch uitgeschakeld.
Omdat 2FA automatisch wordt uitgeschakeld door het gebruik van je Recovery-code moet je vervolgens opnieuw je telefoon koppelen en 2FA aanzetten.

Ben je je Recovery-code kwijt?
Bekijk hier de noodprocedure van de aanvraag van een nieuwe Recovery-code.

Aan het einde van deze pagina nog vragen?

Schakel dan hulp in van onze Support Monks

support@moneymonk.nl

Heb je een vraag over MoneyMonk?
Je kan ons ook e-mailen.

085 30 30 800

Op werkdagen bereikbaar:
9:00 - 12:30 en 13:30 - 17:30
moneymonk-team-photo