Hoe kan ik van "betalingsverschillen" een kosten rekening maken?

In administraties aangemaakt voor 2021 was de standaard hulpgrootboekrekening "Betalingsverschillen" een Activa rubriek. Deze is niet te wijzigen naar een rubriek van het soort 'Kosten', maar in dit helpartikel we je uit hoe je een nieuwe kan aanmaken.

Ga hiervoor naar:

  1. De module 'Boekhoudkundig'
  2. Klik op '+ Toevoegen'
  3. Geef een naam op zoals: "Betalingsverschillen"
  4. Kies Categorie "Kosten"
  5. Kies bij 'Standaard btw-code' voor "Geen/Vrijgesteld"
  6. Klik op "+ Toon meer opties"
  7. Kies nu bij Type voor "betalingsverschillen"
  8. Klik op de knop "Opslaan" om de wijzigingen door te voeren

Let op, er is maar één grootboekrekening van dit type in te stellen. Door een nieuwe grootboekrekening aan te maken haal je het type weg bij eerder ingestelde grootboekrekeningen.

Aan het einde van deze pagina nog vragen?

Schakel dan hulp in van onze Support Monks

support@moneymonk.nl

Heb je een vraag over MoneyMonk?
Je kan ons ook e-mailen.

085 30 30 800

Op werkdagen bereikbaar:
9:00 - 12:30 en 13:30 - 17:30
moneymonk-team-photo